La sfârșitul lunii martie 2023, un zbor Wizz Air București – Milano a practicat „overbooking”, refuzând îmbarcarea unor pasageri cu locuri rezervate.
Situația nu este singulară, Wizz Air fiind recunoscută pentru această practică pe rutele aglomerate.
Concret, pe data de 30 martie 2023, zborul W6 3131 pleca de la București cu destinația Milano. La poarta de îmbarcare au rămas 7 pasageri cu bilete cumpărate, dar care nu s-au înghesuit să se îmbarce pentru a evita îmbulzeala clasică în astfel de situații. Unul dintre aceștia avea chiar îmbarcare prioritară și loc achiziționat.
Pentru zborul respectiv a existat o situație de overbooking, adică mai multe bilete vândute decât locurile din avion. Reprezentantii companiei aeriene susțin însă și că respectivii pasageri s-ar fi prezentat la poartă după ce îmbarcarea a fost închisă.
Oamenii au mers la ghișeul din aeroport, pentru a cere reprogramarea zborului. Însă au fost refuzați.
Potrivit reprezentanților companiilor de despăgubiri, pasagerii aflați în asemenea situații trebuie să solicite un document care să confirme refuzul îmbarcării.
Practica numită overbooking este reglementată la nivel european, pentru că statisticile arată că în general există un număr de oameni care deși au plătit bilet, nu se mai prezintă la aeroport pentru zbor. Atunci când vin toți, compania aeriană ar trebui întâi să facă un apel la voluntari dispuși să renunțe la rezervările lor în schimbul unei sume de bani. Dacă nu sunt, atunci compania poate refuza îmbarcarea ultimilor sosiți, însă trebuie să le acorde un bilet pentru a ajunge la destinație, chiar și cu altă companie, cazare la hotel dacă e cazul sau returnarea costului biletului și o compensație.
Reacția Wizz Air
„În conformitate cu practica din industria aeriană și cu legislația aplicabilă privind protecția consumatorilor, Wizz Air permite overbooking-ul într-o mică măsură pe cele mai populare rute ale sale pentru a le oferi mai multor pasageri posibilitatea să călătorească în cazul în care rămân locuri libere de la persoanele care nu se prezintă la zbor. În cazul extrem de puțin probabil în care toți pasagerii se prezintă, voluntarilor li se oferă stimulente pentru a călători mai târziu sau ultimii pasageri care se prezintă la check-in sunt reprogramați pe zborul următor și despăgubiți în conformitate cu legislația privind drepturile pasagerilor.
Wizz Air confirmă că pentru zborul W6 3131 de la București la Milano din 30 martie a existat o situație de overbooking. Independent de acest lucru, mai mulți pasageri s-au prezentat la poarta de îmbarcare după ce îmbarcarea a fost închisă.
Unul dintre pasageri, căruia i s-a oferit opțiunea de a se îmbarca, a refuzat din cauza schimbării locului, deși locul oferit era similar cu cel achiziționat inițial. La scurt timp, pasagerul a devenit necooperant, iar agentul de handling a fost nevoit să solicite intervenția poliției.”
Sursa: stirileprotv.ro